marann.reismee.nl

Op weg naar Hua Hin!

Alweer een busreis. Maar voordat we naar Hua Hin afreizen brengen we eerst nog een bezoek aan de grootste weekendmarkt ter wereld,De Chatuchak markt.

Met een oppervlakte van 0.1 km2, 15.000 stalletjes en 300.000 bezoekers per weekend echt een must see. We kijken onze ogen uit. Werkelijk van alles is hier te vinden. We hebben zo’n 1,5 uur en we slenteren op ons gemak door de koopsteegjes. De tijd vliegt voorbij.

Natuurlijk hebben we niet gekeken welke ingang we genomen hebben, dus het is nog even zoeken naar de juiste. We belanden weer op het busstation. Dit keer gaan we met een minivan. Onze bagage en wijzelf worden achterin gepropt. Erg comfi is het niet. Gelukkig stappen sommige mensen halverwege uit en kan ik verplaatsen. Dat geeft ons beiden meer ruimte, weL zo fijn.

We rijden in zo’n 3 uur naar Hua Hin.

Onderweg begint het te regenen. Staartje van de storm Pabuk? We worden afgezet bij de klok en worden daar een half uurtje later opgepikt door Green Lion. Weer 20 minuutjes later komen we op het Center in Hua Hin. Wij krijgen villa 5, een leuk, wit huisje met een mooie badkamer (gescheiden toilet en douche) en een ietwat wankel, maar comfortabel bed. Het huisje is voor 4 personen, maar wij hebben het helemaal voor onszelf.

Buiten is er een fijn zwembad en in de ruime cafetaria genieten we van macaroni, weer eens wat anders.

Het is inmiddels droog. ‘s Avonds ontmoeten we Kees, een leuk Nederlands meisje, die dezelfde reis gaat doen de komende week.