marann.reismee.nl

Wat is er leuker dan spelen met kinderen?

Vandaag staat een bezoek aan een weeshuis op het programma. We kopen eerst wat kadootjes voor de kinderen. We doen spelletjes met de kinderen, zo leuk. Ze zijn lief, grappig, druk, verlegen, brutaal, aanhankelijk. Eén jongetje eist Marjolein volledig op en wijkt niet meer van haar zijde, zo aandoenlijk. We doen lekker gek met ze en hebben een hoop lol.

Vermoeiend is het wel....

De middag brengen we door in de Thaise Keukenhof. Mooie bloemen en we brengen er een relaxt uurtje door.

We sluiten de dag af met.....een tempel: Wat Nong Waeng (Phra Mahathat Kaen Nakhon)

Wederom een prachtige tempel met verschillende verdiepingen. Wij beklimmen ze allemaal. Deze tempel doet wel ergcommercieel aan. Jammer. Ook hier is het druk, maar voor zover wij kunnen zien, uitsluitend Thaise mensen.

We rusten uit voor de tempel in de zon en kijken met verbazing naar een man met vogelkooitjes, vol vogeltjes. Deze kun je kopen om vervolgens vrij te laten. Dat zou geluk brengen, werkelijk?

Ons advies: koop geen vogeltjes om vrij te laten. Als ze niet gekocht worden, worden ze ook niet meer gevangen, toch?