marann.reismee.nl

Relaxen in een hot spa en actief met een machete!

27-12

Wat is het bed hard en wat is het koud. Wij zijn zo blij dat we dekens hebben gekocht. Het is een onrustige nacht en met pijnlijke botten en spieren staan we al weer vroeg op.

Lisa en ik helpen bij met maken van het ontbijt. Er zijn wentelteefjes (brood, gedoopt in ei,melk en kaneel). Ik krijg als vegan geroerbakte groente en rijst. Ook nu is er weer volop fruit. En dat smaakt hier zoveel beter dan in Nederland.

Een korte trekking staat op het programma. Ik kan nog steeds niet mee en Marjolein haakt af omdat ze na de hike van gisteren veel last heeft van haar knieën.

We brengen een paar uurtjes relaxt door voordat we naar een natuurlijke hot spa gaan.

Wat heerlijk om in een echt heet bad te zitten. Zo ontspannend. Na al die koude en/of niet-douches, echt fantastisch.

Na de lunch (verpakt in bananenbladeren) gaan we met een machete onze eigen bamboo cup maken. Dat valt nog niet mee. De allereerste keer dat ik met een gigantische machete in de weer ben. Gelukkig heb ik al mijn vingers nog. Na de nodige inspanningen lukt het ons een enigszins toonbaar exemplaar te fabriceren. Best trots op. Met bewondering heb ik naar de Akha man gekeken, die, in de tijd dat wij aan het worstelen waren met onze cups, 5 prachtige cups maakte en chopsticks. We krijgen allemaal een beker en twee eetstokjes. Nice!

Morgen gaan we om 05:30 naar een Akha bruiloft. Tho zorgt voor passende jasjes. Na het diner rijden we naar 7Eleven en kopen kussens voor het bruidspaar. Op de markt nog twee manden, die we vullen met fruit, koekjes en andere lekkernijen. We kunnen immers niet zonder lege handen gaan....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active