marann.reismee.nl

Verblijf in een echt Akha village!

We worden wederom vroeg wakker, nog wat stijver door het slapen op harde matrassen. Toch even wat anders dan het waterbed thuis ;)

Vandaag staat er een kortere trekking op het programma, van een uur of drie. Mijn voet is nog steeds niet oké, dus ook vandaag kan ik niet mee doen helaas.

De meiden gaan met de gids op stap. Zij banen een weg door de jungle. Geen aangelegde paden, maar met een Akha gids met machete voorop.

Ondertussen rij ik met Nheung naar het volgende adres in een heus Akha village. Het is gemaakt door vrijwilligers. Marjolein en ik treffen het. We krijgen een privéhut met eigen sanitair. Het ziet er prachtig uit. Klein minpuntje, je raad het al, het bed is nog harder dan hetvorige, maar we beginnen er aan te wennen. Toch?

We hebben een heerlijke hangmat voor de deur en daar breng ik al lezend heerlijke uurtjes in door tot de hikers terug zijn van hun tocht. Ik wordt door een Akha dame voorzien van een noedel lunch. Heerlijk, life can be simple and beautiful!

‘s Avonds worden we getrakteerd op Italiaanse pastamet tomatensaus. Hoewel het Thaise eten heerlijk is, toch wel even fijn. We genieten er dan ook volop van. We kletsen en duiken redelijk vroeg ons bed in, want het koelt sterk af. Sterker nog, het is gewoon koud.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active