marann.reismee.nl

Olifanten en Thaise handgemaakte parasols!

Vandaag bezoeken we het olifantenreservaat in Hang Chat - Wiang Tan en worden wij uit onverwachte hoek, door een olifant op een verfrissende douche getrakteerd. Het reservaat heeft een olifantenziekenhuis, het enige in Noord Thailand. Olifanten vanuit heel Thailand kunnen hier naartoe gebracht worden. Momenteel zijn er drie patiënten.

Na de olifanten bezoeken we de locale markt, waar ik een rugzak scoor voor zo’n 4 euro. Plus voor zowel Mar als ik een broek voor 2 euro per stuk. Nice!

Wederom een treinreis, nu naar Chiang Mai. Zo’n 3 uur later zijn we ingecheckt in het hotel. Tot het diner hebben we vrij. We besluiten naar Borsang te gaan. Daar worden papieren parasols volledig met de hand gemaakt. Het is er gezellig druk. Vrouwen zijn druk met het maken van parasols en kinderen versieren hun eigen parasol. Leuk.

‘s Avonds brengen wij een bezoek aan de night markt. Muziek, eten en allerlei kraampjes met spullen. Net een Kerstmarkt, maar dan de Thaise versie.