marann.reismee.nl

Lesgeven op school in Uttaradit

Vandaag staat lesgeven op een school in Uttaradit op het programma.

Het begint met jezelf introduceren op een groot plein, gevuld met studenten. Op een podium met microfoon ?.Alsof we heel belangrijk zijn, haha.

Daarna gaan we aan de slag. Eerst een kennismakingsrondje met de studenten. Wie ze zijn, hun naam, familie en wat ze later willen worden. Marjolein en ik vertellen over onszelf en Nederland, waar ze nog nooit van gehoord hebben. Slechts een enkeling kent Amsterdam.

We doen een spelletje, lopen fladderend als kippen rond en moeten op het signaal van Kate, de Thaise lerares, steeds wisselende groepjes formeren met het aantal dat zij zegt. Steeds vallen er mensen af. Chaos alom, maar ontzettend leuk.

Onze les gaat over Nederland, het koningshuis, ons typisch Hollandse weer, voedsel, fietsen en sport, waarbij de studenten ook vertellen over hun leven en gewoontes. Zo interessant!

We eindigen met een quiz en worden verdeeld in 2 teams. De studenten moeten antwoord geven op onze vragen en wij op die van hen. Voordat we antwoord mogen geven, moeten we eerst naar een stoel rennen. Wie het eerst de stoel aantikt, mag antwoord geven. Hilariteit alom. Maar het gaat goed, ons team wint? Jippie! Zo praten wij met 4 groepen in de leeftijd van 13 tot 20 jaar oud. Een geweldige ervaring!!