marann.reismee.nl

Nog even Dubai dan...

Vandaag hebben we wederom Dubai bewonderd. Met een hop on & hop off bus en op een dah ( boot ) Wat een stad. We hebben ook de kruiden souk bezocht. Marjolein werd herkend als Shakira niet 1 keer, maar steeds weer, bizar gewoon. Vele mannen riepen haar na waardoor Marjolein steeds harder ging lopen, dus waren we in recordtijd door de souk heen, weer een ervaring rijker.

Er wordt veel gekopieerd in Dubai, maar net even groter, hoger, mooier. We hebben de Big Ben gezien (2x zo hoog als het origineel) Karnak uit Egypte is volledig uit de as herrezen in Wafi, hotel Marina Bay uit Singapore is gekopieerd met slechts 2 torens ipv 3, want de derde toren wordt in Singapore gebruikt voor gokken en je raadt het al, dat mag niet in Dubai. Burj Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld en wij kunnen werkelijk geen plek verzinnen met meer luxueuze shopping malls als Dubai. 90% van de stops van de hop on hop off bus is dan ook bij een winkelcentrum? Die zijn overigens ook nog eens tot echt heel laat open.

Dubai is superschoon, geen grafiti te vinden. Voor vrouwen zijn er aparte coupés beschikbaar in tram, metro, trein. En als je daar als man naar binnenstapt krijg je een boete van 100 dirham (ongeveer € 25,00).

Wij hebben ons geen seconde onveilig gevoeld, leuke gesprekken met allerlei mensen gevoerd en simpelweg genoten van deze bijzondere plek! Klaar voor vertrek naarThailand, vlucht EK374.